Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Artykuły

Witamina E – jak działa, gdzie występuje?

Witamina E bardzo często nazywana jest witaminą młodości. To dzięki niej możemy cieszyć się doskonałym wyglądem skóry i włosów. Jednak to nie jedyne działanie witaminy E, które sprawia, że warto zadbać o jej obecność w diecie. Dowiedz się więcej na temat witaminy E!

(więcej…)

Domowe jedzenie na telefon – Ring Catering!

Codzienne przygotowanie posiłków dla całej rodziny to jeden z tych obowiązków, których osoba odpowiedzialna pozbyłaby się w pierwszej kolejności. Jeśli prowadzisz jednoosobowe gospodarstwo domowe, bez problemu zorganizujesz sobie coś do zjedzenia, ale obiad dla kilku osób wymaga sporo pracy. Gdyby rodzina częściej niż raz-dwa w tygodniu chciała stołować się na mieście, koszty byłyby ogromne. Zresztą gdyby singiel jadał wyłącznie „coś” – najczęściej byle co, także nie byłoby to najlepsze rozwiązanie.

(więcej…)

2019 trendy w projektowaniu stron www

Jakie trendy w projektowaniu stron WWW królują w roku 2019?

Postęp technologiczny i związany z nim szybki przyrost użytkowników urządzeń mobilnych sprawił, że rozwiązania stosowane w projektowaniu witryn internetowych, które królowały jeszcze kilka lat temu dziś odchodzą do lamusa. Analiza ruchu na stronie, skuteczność biznesowa oraz interfejs maksymalnie przyjazny użytkownikowi to główne wyznaczniki tych zmian. Jakie są trendy i dobre praktyki wśród web designerów w 2019 roku dowiemy się z niniejszego artykułu.

Zasada „mobile first”

Posiadanie responsywnej strony WWW jeszcze 10 lat temu było uprzejmym ukłonem w stronę użytkowników urządzeń mobilnych. Dziś jest to absolutna konieczność. Tendencja do korzystania ze stron poza domem za pomocą urządzeń o małej rozdzielczości wzrasta z roku na rok i obecnie stanowi 50% wszystkich odwiedzin. Warto zauważyć, że sam termin Responsive Web Design powoli zaczyna zmieniać swoje pierwotne znaczenie. To już nie samo tworzenie stron WWW, które z łatwością otworzymy za pomocą urządzeń moblinych. Współczesny Responsive Web Design polega na projektowaniu pionowych stron WWW, które w przede wszystkim wyświetlają się dobrze na tzw. mobilach – przeglądanie ich za pomocą poziomego monitora powoli zaczyna być elementem drugorzędnym.

Z tą zasada wiąże się rezygnacja z paginacji stron. Użytkownicy zamiast przechodzić ze strony na stronę wolę scrollować ją w dół tak, jak czynią to na mediach społecznościowych.

Zasada minimalizmu

Przesycenie strony internetowej nadmiarem zdjęć i niewiele wnoszącej grafiki oraz elementami interaktywnymi miały za zadanie przyciągnąć uwagę użytkownika. Zamiast tego skutecznie odwracały ją od istotnych treści, a przy okazji znacząco opóźniały ładowanie się całej witryny. W 2019 roku projektantom przyświecać będzie zasada: “Im mniej, tym lepiej”. Nie mamy tu na myśli tworzenie stron pustych graficznie, w których dominuje sama treść. Chodzi raczej o tworzenie stron WWW opartych na przejrzystym gridzie, które z powodzeniem wykorzystują klasykę białego lub czarnego tła. Nowoczesna strona, na której dominuje jeden kolor lub jego odcienie ma przekazywać tylko najważniejsze informację. Mała ilość elementów dekoracyjnych lub ich brak, operowanie odstępami i spore marginesy mają przyczynić się do czytelności I przejrzystości witryny.

Szum informacyjny, który panuje we współczesnych mediach sprawia, że mamy jedynie kilka sekund, aby przekazać użytkownikowi informacje, które go zaciekawią zanim ucieknie na inną witrynę. Dotychczas wiele firm zamieszczało na swoich witrynach jedynie ogólnikowe informacje, natomiast szczegóły oferty lub cennik przekazywały potencjalnemu klientowi, gdy ten sam skontaktował się z nimi. Taka praktyka odnosiła najczęściej odwrotny skutek – internauta zrażał się i rezygnował z dalszego przeglądania witryny. Zadbajmy więc o to, aby treści zamieszczone na stronie były tym, czego potrzebuje użytkownik naszej witryny.

Zasada UX

Używanie technologii flash do umieszczania video lub rozbudowanej galerii zdjęć w 2019 roku raz na zawsze odejdzie w zapomnienie. Opóźnienie ładowania się samej strony oraz obciążenie serwera sprawiło, że wyszukiwarka Googla od dawna nieprzychylnie patrzy na stosowanie elementów flashowych na stronach WWW. Także bardzo popularny slider powoli zaczyna być zastępowany przez statyczny layout. Przyczyną tego jest odwracanie uwagi użytkownika od istotnej treści na rzecz szybko zmieniającego się, przesyconego kolorową grafiką I niepotrzebnymi efektami slidera.

W 2019 roku wzmaga się również nacisk na ogół czynności związanych z zachowaniem się użytkownika na stronie, a więc User Experience. Do niedawna większość agencji interaktywnych skupiało się na projektach graficznych, które miały szybko i skutecznie przykuć uwagę internauty. Dziś monitoruje się jak długo użytkownik pozostaje na danej witrynie, czy przechodzi na inne podstrony, jak długo jego wzrok skupia się na danym elemencie lub jak szybko scrolluje daną stronę. Dostosowanie witryny do takich danych sprzyja jej optymalizacji pod względem skuteczności.

User Experience wiążę się również z korzystaniem z ekranów dotykowych. Nie tylko urządzenia mobilne sterowane są dotykowo – ekrany te posiada coraz więcej laptopów. Korzystając z nich internauta nie będzie już potrzebował najeżdżać myszką na podświetlane przyciski. Zamiast tego ważniejsze w projektowaniu stron stanie się wskazanie mu, gdzie ma dotknąć ekran, aby wywołać pożądaną akcję.

W 2019 roku warto pozbyć się starych nawyków I zapoznać się z najnowszymi praktykami I trendami w projektowaniu stron WWW. Przedawnione technologie flash, brak responsywności strony, nadmierne przesycenie grafiką nie sprzyja obecnym standardom tworzenia witryn. Zamiast tego lepiej postawić na minimalizm graficzny przy maksymalnym wykorzystaniu potencjału drzemiącego w słowach.

Dreszcze, bolące gardło, ból mięśni – jak walczyć z przeziębieniem?

Przeziębienie jest infekcją wirusową, której objawy potrafią dać w kość. Podwyższona temperatura, dreszcze, bolące gardło, ból mięśni i stawów to symptomy typowe dla przeziębienia, ale występujące także przy grypie. Dlatego też walkę z infekcją wirusową warto rozpocząć od właściwej diagnozy. Tylko trafne rozpoznanie choroby pozwala skutecznie zniwelować jej uciążliwe objawy, a także ustrzec się przed poważnymi dla zdrowia konsekwencja

(więcej…)

Polacy kupują odzież w sieci

Według prognoz ekspertów już w 2022 roku wartość polskiego sektora odzieżowego wyniesie ponad 43 mld zł. Wpływ na rozwój tej branży mają rosnące zyski z e-commerce. Polacy coraz chętniej kupują ubrania właśnie przez internet – w sklepach internetowych i na aukcjach online.

 

Polak na zakupach w internecie

Raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” z 2018 roku wskazuje, że 83,6 proc. Polaków, z populacji liczącej 38,4 mln osób, to internauci w wieku od 7 do 75 lat. Łącznie daje to 27,8 mln użytkowników sieci w Polsce. 56 proc. z nich dokonało kiedyś zakupów online, 54 proc. kupuje w polskich e-sklepach, a 23 proc. w sklepach zagranicznych.

Częściej w sieci kupują kobiety (54 proc. wszystkich kupujących), osoby w wieku od 15 do 24 lat i od 25 do 34 lat. Większość z nich (44 proc.) ma wykształcenie średnie i mieszka w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców (34 proc.) oraz w miastach do 200 tys. mieszkańców (37 proc.).

Do najpopularniejszych kategorii produktów kupowanych w sieci zalicza się:

  •       odzież,
  •       dodatki,
  •       akcesoria,
  •       książki,
  •       płyty,
  •       filmy,
  •       bilety do kina lub teatru.

Polacy lubią robić zakupy online, ponieważ uważają, że są one wygodne, mało skomplikowane, tańsze i zajmują mniej czasu niż kupowanie w sklepach tradycyjnych. Poprawie uległa też w ostatnim czasie ocena bezpieczeństwa zakupów online.

W raporcie Gemius pokazano najlepiej rozpoznawalne marki spośród wszystkich polskich e-serwisów. Króluje serwis aukcyjny Allegro.pl. Kategorią, w której respondenci mieli najmniej kłopotów ze spontanicznym wskazaniem stron WWW, jest odzież. W tym wypadku dominują serwisy Allegro (30 proc. wskazań) oraz Zalando (25 proc.). Na dalszych miejscach respondenci wymieniali:

  •       Bonprix,
  •       H&M,
  •       OLX,
  •       Domodi,
  •       Reserved,
  •       Cropp,
  •       Zara,
  •       AliExpress,
  •       Answear.

Przyszłość rynku odzieżowego

KPMG przygotowało pod koniec 2018 roku raport „Rynek mody w Polsce”. Z analiz rynku odzieżowego wynika, że sektor mody w Polsce należy do grupy najatrakcyjniejszych i największych rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Wartość sprzedana naszego rodzimego rynku w 2016 roku wyniosła 29,1 mld zł i systematycznie rośnie.

Polacy przeznaczają około 10 proc. swoich miesięcznych zarobków na zakupy odzieży i obuwia. Rzadko kiedy podejmują przy tym decyzje tego typu spontaniczne. Raczej wynikają one z istnienia konkretnej potrzeby i przemyślenia zakupu danej rzeczy.

Nowoczesne technologie wspierające rynek odzieżowy

Pomimo faktu, że jak we wspominanym raporcie wskazuje KPMG, większość (70 proc.) Polaków nigdy nie skorzystała z nowoczesnych technologii na rynku modowym, to właśnie one w przyszłości mogą pomóc w podejmowaniu decyzji zakupowych oraz zwiększyć ruch w e-sklepach. Wśród tych technologii wymienia się:

  •       internetowe przymierzalnie,
  •       cyfrowe lustro,
  •       wirtualnych stylistów,
  •       widok odzieży w sklepach online 360 stopni.

Nowe technologie są systematycznie wprowadzane przez firmy działające w branży odzieżowej i obuwniczej. Zarówno jeśli chodzi o produkcję, jak i sprzedaż. Pojawiają się nowoczesne maszyny, które pozwalają na automatyzację procesów produkcji. Wprowadzenie możliwości wirtualnego przymierzania ubrań i obuwia sprawi, że być może część osób, które dotychczas nie chcą robić zakupów odzieżowych i obuwniczych online, w końcu się do nich przekona. Obecnie, zgodnie z zaprezentowanym raportem dotyczącym rynku odzieżowego, jako główne powody unikania takich zakupów wymienia się:

  •       brak możliwości zobaczenia lub przymierzenia danej rzeczy przed zakupem – 79 proc. wskazań,
  •       brak możliwości naocznego sprawdzenia jakości produktu – 48 proc. wskazań,
  •       problematyczny zwrot niepasujących towarów – 30 proc. wskazań.

Jeśli problemy te zostaną rozwiązane, przyszłość rynku e-commerce w branży odzieżowej i obuwniczej może być bardzo dobra.

Szeroka oferta obuwia i odzieży online

Tradycyjne sklepy odzieżowe i obuwnicze przenoszą się coraz częściej do sfery wirtualnej – powstają nowe e-sklepy i platformy m-commerce, pozwalające na obsługę zamówień online, na odległość. Wystarczy bowiem dostęp do internetu, np. w pakiecie internetu UPC, aby wygodnie i szybko móc robić zakupy odzieży przez internet.

Teksty piosenek

Ile razy zdarzyło Ci się że usłyszałeś piosenkę ale nie udało Ci się zrozumieć wszystkich słów?

A może lubisz jakąś piosenkę i chcesz sprawdzić czy słowa które zawsze słyszysz faktycznie są tymi które wokalista śpiewa?

Z pomocą przychodzi nowa strona internetowa tekstuj.pl

Jeśli poszukujesz tekstów online, mówię, że nie ma lepszego miejsca, żeby z nimi poradzić, lepiej, żeby były dobre. Wszyscy w ludziach. Masz czysty, imponujący design z minimalną ilością reklam.

Są świetne informacje, a także nowe wersje, najlepsze hity i najpopularniejsze piosenki wyświetlane bezpośrednio na stronie głównej. Potężny pasek wyszukiwania. Szukaj tekstów piosenek i artystów. Wyniki są wyświetlane w czysty, łatwy do odczytania sposób. Jest świetne miejsce dla ludzi, z którymi można się kontaktować.

Teksty, teksty i teksty. Jedna funkcja, która znajduje się w sekcji dedykacji. „Niektórzy z was uwielbiają znaczące piosenki ptaków ze specjalną osobą.

Spośród wszystkich stron, które wypróbowałem w tej rundzie, Lyrics.com zrobiło na mnie wrażenie. To z pewnością najlepsze miejsce na znalezienie tekstów.

Czy używasz witryny, która  została wymieniona w tym artykule? Myślisz, że powyższe słowa za teksty piosenek są całkowicie błędne? Daj nam znać o tym w komentarzach.