Ostatnie lata pamiętamy przede wszystkim pod znakiem lockdownów i obostrzeń, które momentami niemal całkowicie zamrażały tradycyjną gospodarkę. Z tego względu oraz z obawy przed kolejnymi ograniczeniami ogromna rzesza biznesów stacjonarnych postanowiła przenieść się do świata cyfrowego i tu kontynuować sprzedaż oraz budowanie marki. Oczywiście oznacza to w pierwszej kolejności coraz większe zapotrzebowanie na usługi z zakresu Search Engine Marketingu a wśród nich i pozycjonowania stron. W poniższym artykule postaramy się z pomocą fachowców podpowiedzieć, na co najlepiej stawiać, jeśli chodzi o batalię o szczyt wyników Google.
Mobile first! Siła optymalizacji pod urządzenia przenośne
W tym roku Google ostatecznie przechodzi na indeksowanie mobilne, co oznacza tyle, że od dziś każde wykonywane SEO będzie nastawione w pierwszej kolejności na sprostanie wymogom smartfonów i tabletów. Jednocześnie osobna desktopowa wersja naszego serwisu przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. Najlepszym wyjściem jest oparcie naszej WWW o tak zwany responsywny web design, a więc sporządzenie szablonu strony, który automatycznie dostosuje się do każdej możliwej rozdzielczości.
„Częścią optymalizacji strony dla urządzeń mobilnych pozostaje także zadbanie o jej Core Web Vitals – są to wskaźniki określające szybkość ładowania i odpowiedzi szablonu, a także jego wydajność wizualną. Przekładają się one wprost na zadowolenie użytkownika telefonu, rzecz kluczową w dzisiejszym nastawionym na User Experience pozycjonowaniu. Po zabiegach seowców witryna powinna być zaś funkcjonalna, intuicyjna i bezpieczna.”
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
W agencjach interaktywnych takich jak AFTERWEB na ostateczny efekt optymalizacji i pozycjonowania pracuje cały zespół fachowców z doświadczeniem. Stąd też dobrze wiemy, jak sprawić, by strona była przygotowana do odwiedzin użytkowników smartfonów. Jest to o tyle istotne, że z roku na rok rośnie odsetek internautów przeglądających świat WWW z pomocą telefonu (aktualnie jest to przeszło połowa wszystkich surfujących).
Dostosuj swoje treści do oczekiwań SMITHa i BERTa
Algorytm EAT (badający ekspertyzę, autorytet i wiarygodność) nie jest jedynym, którego zadaniem jest ocena publikowanych przez nas treści. Celem BERTa pozostaje bowiem analizowanie poszczególnych zdań wywodu i sprawdzanie ich pod kątem poprawności i naturalności. W komitywie ze skupiającym się na dłuższych fragmentach SMITHem BERT sprawia, że coraz trudniej jest oszukać Google generowanymi przez roboty tekstami. Minęły już dni, kiedy to stworzony automatycznie artykuł mógł pozytywnie wpłynąć na nasze pozycje – dziś liczy się przede wszystkim autentyczność treści oraz ich nastawienie na intencje użytkownika przeszukującego internet by odnaleźć odpowiedź na konkretny problem. W agencji SEM złożonymi kampaniami contentowymi zajmują się copywriterzy specjalizujący się w danej dziedzinie, dlatego ich dzieła z łatwością przyciągną pod Twój internetowy adres ogromne ilości potencjalnych klientów.